Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Poka¿ wyniki od 11 do 17 z 17

W±tek: klapy klapki w kolektorze 2.0d 3.0d - wyja¶nienie do czego s³u¿±

  1. #11
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Sk±d
    Dolny Slask
    Klapki w E38 / E39 wystepuja tylko w automatach poprawiaja spalanie na niskich obrotach m.in przedluzajac dzieki temu zycie skrzyni aut

    W E38 / E39 nie ma problemu z wypadajacymi klapkami - to glownie bolaczka E65/60 218koni jak i E46 150PS i 204PS wiec nie ma co panikowac.

    Ka¿dy cz³owiek jest jak ksi±¿ka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkowaæ te z³e !!!

  2. #12
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2012
    Posty
    16
    BMW
    E65 750i
    Sk±d
    Mazowieckie
    Cytat Zamieszczone przez dprxp Zobacz posta
    kupi³em nowy kolektor w aso, z powodu delikatnego wycieku/utraty szczelno¶ci na o¶kach klapek

    a usuwanie klapek uwa¿am za zwyk³e polskie druciarstwo:)

    popieram!!!!!! po prostu niektórych u¿ytkowników nie staæ na w³a¶ciwy serwis aut które posiadaj±...

  3. #13
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Sk±d
    Racibórz(¦l±sk)
    [QUOTE=martinez538;313285]
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Na przyk³adzie opla. 2.0 16V 150KM i 2.0 8V 115KM w starym kadecie i astrze F do 2800obr wykresy momentu i mocy praktycznie pokrywaj± siê. Pó¼niej 16V jedzie nadal, a 8V s³abnie. Wiêc gdzie tu ten mocny dó³? Jemu po prostu góry brakuje

    tu nie masz racji kolego, te silniki id± równo do 2800obr mimo ¿e 8v jest o 35km s³abszy a pomy¶la³e¶ co by by³o gdyby mia³y po tyle samo mocy?
    Owszem. 8V nie mia³oby do³u, bo moc musia³oby wygenerowaæ wy¿ej ni¿ 16V z racji gorszego nape³niania cylindrów

    Cytat Zamieszczone przez dprxp Zobacz posta
    jeszcze raz powtarzam, to s± klapy do zawirowania powietrza w cylindrze - wymóg tylko i wy³±cznie ekologiczny, emisji zanieczyszczeñ
    http://www.swirlflaps.co.uk/what-are-swirl-flaps.html
    Piszesz o ekologi, a podajesz link gdzie jasno wynika, ¿e nie tylko do tego s± one stosowane, to jak w koñcu? ;)
    Klapy s³u¿± do tzw. do³adowania dynamicznego. Do³adowanie to nie tylko turbo sprê¿arka lub kompresor mechaniczny. Wykorzystuje siê tak¿e do³adowanie dynamiczne, zmieniaj±c geometriê dolotu w celu poprawy kszta³tu momentu obrotowego i mocy
    Celem wykszta³cenia nie jest nape³nienie umys³u cz³owieka faktami; zadaniem jest nauczyæ go, jak ma u¿ywaæ umys³u do.. my¶lenia. A czêsto zdarza siê, ¿e cz³owiek lepiej umie my¶leæ, nie bêd±c krêpowany wiedz± przesz³o¶ci.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz co¶, jest pw, mail, gg, w ostateczno¶ci sms

  4. #14
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    47
    BMW
    730d `2001
    Sk±d
    Zamo¶æ
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Klapy s³u¿± do tzw. do³adowania dynamicznego
    bzdura!!

    do³adowanie dynamiczne wykorzystuje zjawiska falowe powstaj±ce podczas zasysania powietrze do kana³u dolotowego - ZASYSANIA -------> zmieniaj±c d³ugo¶æ i kszta³t dolotu zmieniamy przebieg momentu obrotowego, a efektywno¶æ jest ¶ci¶le powi±zana z pojemno¶ci± i kszta³tem uk³adu wydechowego


    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Piszesz o ekologi, a podajesz link gdzie jasno wynika, ¿e nie tylko do tego s± one stosowane, to jak w koñcu?
    w g³ownej mierze producenci aut stosuj± to dla ekologi, klapy s± zamykane b±d¼ przymykane jak silnik pracuje z niewielkim obci±¿eniem i raczej do ¶redniego zakresu obrotów - nastêpuje wtedy poprawa nape³nienia cylindrów poprzez zawirowanie w jednym z kana³ów dolotowych co w konsekwencji poprawia spalanie i przebieg momentu. wzrost dynamiki jest niewielki ale nie to jest zamiarem zastosowania klap

  5. #15
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Sk±d
    Racibórz(¦l±sk)
    Cytat Zamieszczone przez dprxp Zobacz posta
    do³adowanie dynamiczne wykorzystuje zjawiska falowe powstaj±ce podczas zasysania powietrze do kana³u dolotowego - ZASYSANIA
    Turbo potrzebuje obrotów, ¿eby zaczê³o pompowaæ. Do pewnego zakresu 3.0D pracuje jak atmosferyczny
    Celem wykszta³cenia nie jest nape³nienie umys³u cz³owieka faktami; zadaniem jest nauczyæ go, jak ma u¿ywaæ umys³u do.. my¶lenia. A czêsto zdarza siê, ¿e cz³owiek lepiej umie my¶leæ, nie bêd±c krêpowany wiedz± przesz³o¶ci.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz co¶, jest pw, mail, gg, w ostateczno¶ci sms

  6. #16
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    47
    BMW
    730d `2001
    Sk±d
    Zamo¶æ
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Turbo potrzebuje obrotów, ¿eby zaczê³o pompowaæ. Do pewnego zakresu 3.0D pracuje jak atmosferyczny
    ten zakres jest znikomy i niezauwa¿alny,
    na czujniku ci¶nienia w kolektorze dolotowym widzia³e¶ kiedykolwiek warto¶æ mniejsz± ni¿ powiedzmy 950 mbar?

  7. #17
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Sk±d
    Racibórz(¦l±sk)
    Z ksi±¿ki "Do³adowanie silników":
    "Do³adowanie kombinowane jest to po³±czone turbodo³adowanie i do³adowanie dynamiczne. Zosta³o opracowane w latach '70 przez Gyulê Csera. Powsta³o ono dziêki analizie niedostatków turbodo³adowania, polegaj±cych na pogorszeniu w³a¶ciwo¶ci dynamicznych silnika w stanach nieustalonych(szczególnie podczas przy¶pieszania) w wyniku nienad±¿ania sprê¿arki z podawaniem wymaganej ilo¶ci powietrza co spowodowane jest wiêzi± gazow± miêdzy silnikiem i turbosprê¿ark±, a w zwi±zku z tym opó¼nionym czasem reakcji na zmianê obci±¿enia lub prêdko¶ci obrotowej. Do³adowanie kombinowane spe³nia wszystkie wymagania stawiane wspó³czesnym jednostkom napêdowym. Do³adowanie turbosprê¿arkowe w tym rozwi±zaniu powinno zapewniæ uzyskanie wymaganego nape³nienia i w zwi±zku z tym parametrów roboczych silnika w zakresie du¿ych prêdko¶ci obrotowych(zbli¿onych do znamionowych)"

    Z WDS:
    If the swirl flaps stick in closed position: Loss in power output of approx. 10 % at higher engine speeds, danger of engine overheating.
    Celem wykszta³cenia nie jest nape³nienie umys³u cz³owieka faktami; zadaniem jest nauczyæ go, jak ma u¿ywaæ umys³u do.. my¶lenia. A czêsto zdarza siê, ¿e cz³owiek lepiej umie my¶leæ, nie bêd±c krêpowany wiedz± przesz³o¶ci.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz co¶, jest pw, mail, gg, w ostateczno¶ci sms

Podobne w±tki

  1. [elektryka] klapki od nawiewu dziwnie dzia³aj±
    Przez e4r5t w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-03-2012, 08:31
  2. [silnik] Do czego s³u¿± te dwa czujniki?
    Przez brunoz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-09-2011, 09:25
  3. diagnoza-wyja¶nienie b³êdów
    Przez sebobass w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 20:14
  4. Silniczek klapki wlewu paliwa
    Przez lewy011 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-03-2009, 14:05
  5. Zawias klapki wlewu paliwa
    Przez wolowy w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-03-2009, 17:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •